VÁNOČNÍ OTEVÍRACÍ DOBA Více

Vánoční otevírací doba: 
24.-26.12 zavřeno
27.-30.12. otevřeno
31.12.-1.1. zavřeno

 
Méně

Mýty o použitých lyžích, kterým nevěřte

1.   Vrchní fólie a vzhled lyže určují kvalitu

Jste profík a na lyžích jezdíte opravdu často. Váš styl je docela svižný, a tak se občas stane, že se v postoji dotknou jedna druhé. U vleku vám do nich omylem najede soused, a to se lyže poškrábou klidně do 2 dnů. Ovšem jinak jsou v naprostém pořádku. Jako milovník hor a duší sportovec víte, že je potřeba se o své lyže starat. Vzhled prostě není úplně určující, proto je dáváte pravidelně do servisu. 

O jejich kvalitě vypovídá hlavně pečlivá údržba a péče, tudíž na první dobrou hodně poškrábaná lyže nemusí být nutně vypráskaná. Jde jen o kosmetickou vadu, co nemá vliv na funkčnost a bezpečnou jízdu.

A pak je tu váš známý. Na lyže se postaví jednou do roka, na povrchu je má netknuté, takže pro laika perfektní. Bohužel je ale nechává celý rok ve sklepě, kde je vlhko a chlad. V každém správném servisu vám proto řeknou, že na první pohled krásná lyže nemusí být kvalitní. Oko odborníka zkrátka pozná, jak se o ni majitel staral i mimo sjezdovku. Na lyže má tedy zásadní vliv i jejich uskladnění v teple a suchu. Pokud tomu tak není, je něco špatně. 

Kdybyste si nevěděli rady, zda je lyže, co se blýská, v pořádku, naši technici, kterým pod rukama prošlo už tisíce lyží, vám rádi pomůžou.Mýty  o použitých lyžích

2.   Nový model je vždy zárukou kvality

Ani nový model vám nezaručí kvalitu lyže. Lyže z loňského roku vám sice mohou připadat, že jsou méně použité než ty, na jakých majitel jezdil pět let, ovšem opak může být pravdou. Rok stará lyže mohla být na horách pečená vařená, kdežto rekreační lyžař na pět let starých lyžích vyjel na kopec třeba jen o svátcích.

Pokud řešíte délku používání, myslete opět na servisI když je starší lyže používaná více, neznamená, že neměla lepší péči než zbrusu nová. Budeme se opakovat, ale hlavní slovo v rozhodování má opět SERVIS.

3.   Lyže z půjčovny jsou horší než od prvního majitele

„No joo, lyže z půjčovny mělo tolik lidí.“ Ano, tahle hláška může být pravdivá, ovšem v Happy Sportu máme naskladněné i velké množství lyží, které jsou skoro netknuté a na horách byly jen na skok.     

Lyže z půjčovny mají navíc jedno velké plus! Zpravidla jde o mnohem lepší servis – pravidelný, dělaný v době, kdy ho lyže vyžaduje, ne v okamžiku, kdy na ni má čas majitel. A v neposlední řadě: v půjčovně ručíme za funkční a kvalitní vázání. Máme ho pod kontrolou daleko víc než jednotlivci z bazarů.

 Mýty  o použitých lyžích

4.   Cena vypovídá o kvalitě lyží

Hned teď si řekněme, že není dobré vybírat jen podle ceny. Lyže z druhé ruky mají navíc dost aspektů, co tvoří konečnou cenu, tudíž se může stát, že lyže určená profesionálnímu sportovci může být stejně drahá, nebo dokonce levnější než lyže rekreačního lyžaře.

Zorientovat se v nabídce je prostě těžké a cena tomu moc nepomůže. Odpověď na otázku jak vybrat lyže je totiž velmi individuální. Při výběru byste měli hodnotit lyže především jako celek. Pokud si však nejste jistí, neváhejte se na nás obrátit, povíme vám o nich vše od A do Z. 

Říkáte si často: „Vždyť nezávodím, ne? Nějaká bazarová lyže mi bohatě stačí…“? Pak děláte chybu, protože špatně zvolená lyže uškodí, než aby zaručila radost z pořádné lyžovačky. Na hory přece jezdíte pro dokonalé zážitky, ne pro utrpení a pokud máte cenový limit, vždy vám najdeme typ v kategorii, abyste ušetřili.

 Mýty  o použitých lyžích

5.   Skluznice se nesmí opravovat

Jasně, že ideální skluznice je ta netknutá a bez oprav. Jenže my víme, že daleko důležitější je frekvence a kvalita jejího servisuTaková rýha se dá opravit kvalitně vždycky, ale tloušťku hrany a množství skluznice už nikdo nevrátí.

V ideálním případě máte lyže, kde je skluznice dost – materiál není obroušen nebo je broušen odborníkem a pravidelně. Ptáte se proč? Protože při pravidelném servisu se ze skluznice ubere mnohem méně, než když jí věnujete péči jedou za pět let. Ovšem každá značka používá různé tloušťky hran i skluznic, tak je lepší poradit se s odborníkem. Ten ví, jaký servisní krok je pro lyže dobrý a kolik materiálu má obrousit.

Ne vždy mají pravdu zrovna prodavači po bazarech. Každá lyže je jiná, každá si zaslouží jiné zacházení, a to my víme. Věnujeme se jim už přes 30 let a poradíme vám, co je třeba. Věříme, že už jste si sundali růžové brýle a příště nasadíte jen lyžařské. Tak šťastnou volbu a ty nejlepší zážitky na horách. 

Potřebujete poradit?

Jsme online
PO-PÁ 11:00 - 19:30 SO-NE 10:00 - 18:30
774 493 483 dotazy@happysport.cz